Scenen til Auto Show: Den perfekte marketingsplatform

Danske messer tiltrækker årligt tusindvis af mennesker. Auto Show er ingen undtagelse fra den regel. Hvert eneste år samles tusindvis af familier fra hele landet i Odense Congress Center for at opleve det nyeste nye i bilernes verden. Rigtig mange firmaer er allerede med til at gøre anden weekend i august uforglemmelig, men der er også plads til din virksomhed.

Auto Show er Danmarks største bilmesse. Og det unikke ved Auto Show er, at du som udstiller får en hel vifte af unikke marketingskanaler stillet til rådighed.

Udover en stand, så vil du som virksomhed møde et imødekommende publikum, der er godt underholdt. Til Auto Show er der et stort udvalg af superbiler og race – og messens gæster kan også gratis prøve simulatorer og meget andet. Men som noget helt unikt kan du også få mulighed for at anvende Auto Shows populære scene som salgskanal, hvor du fortæller historien om dine produkter.

Narrativer sælger fra scenekanten på Auto show

I dag er det sjældent nok at have et fedt produkt, som du gerne vil sælge til verden. Det gælder også inden for bilbranchen. Forbrugere køber ikke længere bare et godt og velproduceret produkt. De køber fortællinger, der knytter sig til produkterne. Det er derfor blevet vigtigere end nogensinde før at have den gode salgstale i ærmet, når vi møder forbrugerne, der er klar til at købe.

Scenen til Auto Show er den oplagte platform til at fortælle en narrativ om netop dit produkt. Så har du brug for en ny marketingsstrategi for din virksomhed, er Auto Show et godt sted starte. Og vil du gerne optimere din digitale tilstedeværelse, er Auto Show den perfekte sparringspartner. Holdet bag Auto Show er massivt til stede på sociale medier og har en følgerskare på over 110.000 danskere med interesse i biler.

Rødt og blåt hiver prisen i vejret

Når du vælger at markedsføre nye produkter, så er det ikke uden betydning, hvilken farve du vælger at præsentere dit produkt sammen med. Ny forskning har fundet ud af, at nogle farver bare sælger bedre end andre.

Faktisk varierer det også hvilken farve, der er mest gavnlig i forskellige salgssituationer. Hvis du som sælger bare gerne vil af med en vare, kan det være en god idé at vælge en rød baggrund, når du sælger på auktion. Hvis du derimod er villig til at forhandle om prisen, så har forskning vist, at blå baggrund er den mest optimale farve. Forsøg har dokumenteret, at forbrugerne simpelthen er mere tilbøjelige til at hive de store sedler op ad pungen, hvis varerne bliver præsenteret sammen med den blå farve.

Vi er altså generelt set mere tilbøjelige til at købe dyrt på auktion, hvis vi bliver mødt af en rød farve. Hvorimod vi i en forhandlingssituation er mest tilbøjelige til at byde produktet i vejret, hvis vi bliver præsenteret for en blå baggrundsfarve.

Når du udstiller på messer, er det altså ikke helt ligegyldigt, hvilke farver du vælger at opbygge din stand med. Det afhænger helt af, hvilken salgsstrategi du vil gøre brug af.

Bilmessen Auto Show Denmark i Odense